Manipulační poplatek

1 hodnocení

Povinností zákazníka je dle § 2118 zákona č. 89/2012 Sb zásilku zaplatit, v praxi to znamená, že pokud je zásilka poslána na dobírku, tak také zároveň převzít. V případě, že zákazník zásilku nezaplatí (nepřevezme), porušuje tak kupní smlouvu a tím i výše uvedený zákon.

Dostupnost Skladem (9924 ks)
Kód: MP15
20 Kč 17 Kč bez DPH
Manipulační poplatek
1 hodnocení
5,0 1 hodnocení

Díky nepřezaté zásilce eshopu vznikají:

  • Fyzické náklady na kompletaci a zabalení balíku, které obchodník reálně platí
  • Mrhání přírodními zdroji jako je energie, obalové materiály a čas lidí
  • Náklady na poštovné, tyto náklady Eshop reálně platí, spoustu lidí si myslí, že eshop posílá zásilku ZDARMA, obchodník posílá balíček na základě vzniku kupní smlouvy dle § 2118 zákona č. 89/2012 Sb a v dobré víře předpokládá, že jí zákazník převezme.
  • Obchodník tak nemá možnost si předem přečíst recenze na morálku zákazníka na to, jestli přebírá nebo ne a tím je ve značné nevýhodě a riskuje, že narazí na nepřebírače. Obchodník riskuje rozbití, ztracení balíku při cestě zpět
  • Při nepřevzetí musí obchodník zásilku rozbalit, zkontrolovat, zaskladnit a obalový materiál vyhodit
  • Stornovat fakturu v účetnictví